čtvrtek 16. května 2013

Tour de France, ehm, Prague

Dneska jsme v soutěži Do práce na kole přesně v polovině. Myslím, že přichází čas na drobné bilancování:
  • V týmu Knihokol jsme se shodli, že nám jízda na kole vždy prosvětlí den. Vážně to funguje!!! 
  • Bereme s sebou kolo, i když občas vyrazíme na oběd.
  • Postupně si všichni nalézáme své oblíbené trasy, zkoušíme však objevovat i nové, např. já dnes jásala při průjezdu po Kosárkově nábřeží, pak šmik přes přechod na Nábřeží E. Beneše a vesele do kopce k Hanavskému pavilonu. Po cestě se mi sice pokoušela smát parta dělníků, že ONI by to na skládačce vyjeli jako nic, s úsměvem jsem tuto ironickou poznámku v potu tváře přešla, příště jim ukážu s Élektrou! Po výstupu na kopec jste odměněni nádherným výhledem na Prahu (už vím, odkud se snímají fotogenické pohlednice s desítkami pražských mostů). Krása, krása. Štěpáne, díky za tip na tuto trasu! 
  • Vypadá to, že se počasí zlepšuje, takže škodolibé hlášky našeho vedoucího, který si při dešti mne ruce se slovy: "Moji kolegové zrovna jedou na kole, muhehee", už nebudou namístě. A i kdyby, my odpovíme: "V dešti se jezdí skvěle, muhehee".
  • Většina z nás už ocenila eleganci jízdy na Élektře, já ale stejně radši poctivě ŠLAPU :) 
  • Co se týče soutěže, držíme se v první půlce - to je úspěch!!! Osobně do/z práce nejezdím jen, když jedu navštívit dědečka na Kladno.
  • Nejmilejším zjištěním pro mě bylo, že se lidi na kole usmívají. Sláva, konec kyselejm ksichtům z metra! 
  • Suma sumárum: i když se občas zapotíme, jezdíme si svoji Tour de Prague opatrně, ale s láskou. Stejně jako Kraftwerk:

Asi o tom taky natočíme video :). Mimochodem, víte, že člen kapely Kraftwerk, Ralf Hütter, je velký cyklistický fanda, řekla bych až fanatik? A že si v roce 1983 při natáčení Tour de France způsobil na kole těžký úraz a údajně byl i v bezvědomí? A víte, že se slavná Tour de France pojede letos posté? A že se jezdí od roku 1903? Nevíte? Tak teď už to víte ;)

Tož si ještě poslechněte elektronickou verzi písničky, ať si máte při jízdě kolmo co zpívat :) Pěkný den!


Ještě mě napadá staré známé rčení: důležité není vyhrát, ale zúčastnit se. Před lety jsem na Erasmu ve Finsku vymýšlela, jak "vyhrát" staré kolo po odjíždějícím studentovi z Francie. Prohlásil, že jej dá tomu, kdo uvede nejlepší důvod, proč to kolo musí mít. Věta "Já tu sisinku prostě chci", by mu asi nic neřekla, vytvořila jsem proto koláž obrazů a zvuků právě z písniček Kraftwerk, s odůvodněním, že kolo potřebuji na Tour de France. Kolo nakonec dostal někdo jiný (on mi snad nevěřil?!?) a ze všeho nejdůležitější byla nakonec ta radost z tvoření. A taky vzpomínka, kterou jsem si na celou akci uchovala dodnes. Své Tour de France, ehm, Prague si jezdím tedy až nyní...

(piskkle)

Žádné komentáře:

Okomentovat